Skip to content
Menu

Jak wyglądał plan mojej podróży po Sri Lance? Które miejsca udało mi się zobaczyć, gdzie zatrzymałam się na dłużej, a z jakich miejsc chciałam wyjechać jak najszybciej? Tutaj znajdziesz odpowiedź, a może także inspirację do własnej podróży!

Przed wyjazdem plan podróży po Sri Lance był taki, żeby zobaczyć jak najwięcej i objechać wyspę dookoła. Na miejscu okazało się jednak, że przejechanie 100 km dziennie to już spory wyczyn i trzeba było zupełnie tą podróż zmienić. Zrezygnowaliśmy z kilku miejsc na rzecz innych, postaraliśmy się tak zaplanować noclegi żeby móc pokonać jak największe odległości, nie tracąc przy tym całego dnia na pobyt w samochodzie. Wydaje mi się, że jak na 10 dni podróży po Sri Lance udało nam się zobaczyć bardzo dużo. Nie zmienia to jednak faktu, że w przyszłości będzie tu trzeba wrócić. Północ wyspy jest jeszcze przecież zupełnie nieodkryta! Ja swoją podróż zaplanowałam sama, jeżeli jednak Ty nie chcesz robić tego samemu wyjazd na Sri Lankę możesz zarezerwować w Itace.

Dzień 1 – przylot – nocleg w Colombo – wyjazd w stronę Hikkaduwa, po drodze plaże oraz odwiedziny w wylęgarni żółwi.
Zachód słońca

Dzień 2/3/4 – Hikkaduwa, nocleg w świetnym miejscu, ale zdecydowanie na obrzeżach miasteczka, a o tym dlaczego obrzeża już wkrótce.

Pierwszy dzień spędziliśmy na plaży pływając z żółwiami. Podczas kolejnych pojechaliśmy na jedną z plantacji herbat i do Galle.

Hikkaduwa
żółw
Dzień 5 – rano wyruszyliśmy do Udawalawe, tak aby o 16 dojechać na safari (tutaj o nim więcej), po safari przejazd do małego rybackiego miasteczka Kirinda, gdzie nocowaliśmy.
Słonie – Udawalawe
Targ rybny – Kirginda
Dzień 6 – przejazd do Ella, tutaj nocleg, rano spacer na Little Adam’s Peak, odwiedziny w fabryce herbaty  i popołudniu wyruszaliśmy już na wschodnie wybrzeże wyspy.
Ella

Dzień 7/8 – Arugam Bay – tutaj spędziliśmy dwie noce, ale zdecydowanie mogłabym zostać dłużej (klik).

Dzień 9/10 – przejazd z wschodniego wybrzeża przez Kendi do Pinnawala, tam nocleg, rano odwiedziny w sierocińcu dla słoni i nad rzeką, kolejny nocleg w Pinnawala i podróż powrotna na lotnisko.
Pinnawala

Sri Lanka to naprawdę duża wyspa i jeżeli chcielibyście poznać ją dokładnie to moim zdaniem potrzeba na to co najmniej trzech tygodni. Decydując się na krótszą, w tym wypadku 10-dniową podróż musieliśmy z czegoś zrezygnować. Nie udało się zobaczyć słynnej lwiej skały w Sigiriya oraz popularnych plaż na południu wyspy. Odkryłam jednak równie piękne plaże, o których nigdzie wcześniej nie czytałam, piłam cejlońską herbatę na samym środku jej plantacji oraz byłam na safari, więc to, na czym mi zależało najbardziej udało się zrobić!