Categories: EuropaGrecja

Wakacje w raju – Corfu

Greckie wyspy od zawsze były na mojej liście ,,must see”. Jak do tej pory udało mi się zobaczyć jedną, jestem nią zachwycona i zdecydowanie odwiedzę pozostałe.

Na Corfu wybraliśmy się równo rok temu, jest to idealna pora na zwiedzanie tego archipelagu. Pogoda świetna, tam już jest pełne lato ale turystów jeszcze niewielu, bo do rozpoczęcia sezonu pozostaje kilka tygodni a co za tym idzie ceny całkiem przystępne.
Zatrzymaliśmy się w miejscowości Acharavi, co prawda miejscowość jest na zupełnie drugim końcu niż lotnisko, jednak wyspa jest tak mała, że przejechanie tam (oczywiście wynajętym samochodem;)) zajęło nam około półtorej godziny i dostarczyło pięknych widoków.

Wyspa wygląda rajsko, błękitna woda, piękne plaże, klify, mnóstwo wszelakiej roślinności… Miejscowość, w której się zatrzymaliśmy to typowo turystyczne miejsce, mnóstwo hoteli, restauracji, deptak z dużą ilością sklepików z pamiątkami.

Po jednym dniu plażowania zdecydowaliśmy się wyruszyć wgłąb wyspy. Malownicze trasy, maleńkie wioski wokół drogi, typowo śródziemnomorska architektura, maleńkie domki obrośnięte winogronem, ślicznie!!!

Wyspa jest tak mała, że mając samochód w ciągu 2 godzin można przejechać z jednego końca na drugi, z przerwami na podziwianie widoków i robienie zdjęć;)

Największe wrażenie na mnie zrobiło miejsce na zachodnim wybrzeżu wyspy, gdzie morze z dwóch stron oblewa plaże – z jednej strony zatoka a z drugiej widok na pełne morze. Żeby się tam dostać trzeba zaparkować samochód w ostatniej miejscowości w okolicy – Paleokastrtis – i dalej pójść pieszo, wąską dróżką przez góry, spacer zajmuje około 40 minut i dostarcza niemałych wrażeń. Przechodzi się wysokim klifem na drugą stronę gór aby zobaczyć widok, który zapiera dech w piersiach!!!
Na miejscu są dwie plaże, które oddziela od siebie pas roślinności. Plaże prawie zawsze są puste, ponieważ mało osób tam dociera i nie ma możliwości dojazdu na miejsce.
Świetne miejsce na plażowanie dla wszystkich, którzy nie lubią tłumów (czyli mnie).

Plaża i klify
Rajska plaża – z jednej strony zatoka z drugiej morze
Corfu
Cudowne widoki

Kolejne miejsce, które warto zobaczyć to Pałac Sissi’s w miejscowości Achilleion. Zbudowany dla cesarzowej Austrii w XIX wieku. Śliczne miejsce, warto obejrzenia dla każdego kto lubi cofnąć się w czasie, pospacerować po pałacu i ogrodzie. Niestety widać jak budynek i otoczenie niszczeje w oczach, a szkoda….

Pałac Sissi
Ogrody wokół pałacu

\

Kassiopi to malownicza miejscowość położona na północno-wschodnim wybrzeżu Corfu. W centrum znajduje się port, przy którym stoją armaty. Sporo uliczek w miasteczku jest jednokierunkowych, trudno też o miejsce parkingowe w centrum. Szczególnie urokliwa jest oddalona o 300 m od centrum plaża Bataria, skąd można obserwować wybrzeże Albanii.

Kassiopi
Port w Kassiopi

Sidari słynie głównie z tunelu miłości, to chyba miejsce, w którym była największa liczba turystów na wyspie. Miejsce ładne, ale czy aż na tyle żeby było najpopularniejszym na wyspie? Oceńcie sami 🙂

Tunel miłości

Corfu polecam zwiedzać z samochodu, tak naprawdę jeżdżąc w jedno, wybrane miejsce po drodze można odkryć trzy inne, równie extra.

Dzika plaża
Korfu
Architektura Korfu

Korfu – widok z klifów

Jedzenie na wyspie jest świetne, głównie to różnego rodzaju grillowane owoce morza, ryby i warzywa. Jest przesmaczne!!!
Cała wyspa obrośnięta jest drzewami cytrynowymi, cuuuudownie :))

Obiad – grillowana ośmiornica
Drzewa cytrynowe

Dla miłośników plażowania wyspa również jest idealna, gdziekolwiek się nie pojedzie plaże są piękne, i co nie zdaża się często, względnie puste 🙂

Plaża
Kolejna pusta plaża
Konie

Zabawki na plaży

Aaaa….Na wyspie nadal zyją na wolności żółwie greckie 🙂

Żółw grecki

Żółw 🙂
FashionVoyager

Leave a Comment

View Comments

• Witam :-)
    Dziękuję za cudny opis i zdjęcia.
    My wybieramy się na Korfu za pół roku ale są to wakacje wymarzone i już planuję co i jak. Moim dzieciom, kochającym przyrodę, bardzo zalezy na zobaczeniu żółwi. Moge zapytać gdzie je spotkaliście w większej ilości?

• Łooo żółwie? Dopiero co wróciliśmy z Korfu i o żółwiach nie słyszeliśmy. To też nasza pierwsza grecka wyspa i pełen zachwyt :)

• Za kilka dni będziemy z mężem wypoczywac na Korfu, wracamy na wyspę po trzech latach i wprost nie możemy się doczekac pobytu. Dziękujemy za bardzo fajny blog, świetne zdjęcia z opisami. Mam nadzieję, że uda nam się spotkac żółwie i zobaczyc te dzikie puste plaże :).

• Jedna z najpiękniejszych wysp na świecie, moim skromnym zdaniem (a mieszkam na Karaibach!). Jest dużo piękniejsza niż na zdjęciach, które nawet najlepsze jak tu nie oddadzą całego klimatu.

• Ojej, ale super sobie przypomnieć te widoki. Sprawiłaś mi ogromną przyjemność!! :) Na Korfu byłam w 2008r (niby dawno temu, a mam wrażenie jakby to było wczoraj). Byłam na tej Rajskiej Plaży!! :))) przepiękny kolor wody i rzeczywiście: praktycznie nikt tam nie dociera. Pałac Sissi, achh.. Korfu jest cudowne! (nie widziałam natomiast koni w wodzie i żółwi! :D)

• Nie widziałam innych greckich wysp, ale w Korfu się zakochałam :D a ta plaża to miejsce, które urzeka najbardziej :)

Published by
FashionVoyager

Recent Posts

Krem BB – czym się kierować podczas wyboru

Kremy Beauty Blemish, popularnie zwane BB to kosmetyki wielofunkcyjne. Dobrze dobrane zastąpią kilka innych z…

3 miesiące temu

Wracam!

Wczoraj chcąc zrobić przelew do Polski otworzyłam swojego bloga żeby odnaleźć tekst o tym, z…

7 miesięcy temu

Plaża w Nairn – świetne miejsce na spacer

Plaża w Nairn należy do jednych z największych i najdłuższych w północnej Szkocji. Podzielone portem…

2 lata temu

Szkockie góry najpiękniejsze są jesienią!

Gdzie najlepiej udać się mając gorszy dzień? W góry, szkockie góry! Zapierające dech w piersiach…

Castle Fraser Szkocja i popularność Outlander’a

Castle Fraser to niewielki, ale świetnie zachowany zamek w północno-wschodniej Szkocji. Mimo swojego majestatycznego wyglądu…

2 lata temu

Magiczna Dominikana – odkryj uroki egzotycznego świata Karaibów

Największe atrakcje na Dominikanie znajdują się przede wszystkim w trzech najważniejszych pod względem turystyki regionach: Punta…

Ta strona używa ciasteczka.